Presse

Hier finden Sie unsere neuesten Ankündigungen, hochauflösende Bilder und andere Medienressourcen. Wenn Sie Presse- oder Referentenanfragen haben, setzen Sie sich bitte mit unseren Mitarbeiterinnen in Verbindung.

iZettle rejser over en kvart milliard kroner i ny kapital

9. Mai 2014

Investoren Zouk Capital får følgeskab af Dawn Capital, Intel Capital og de tidlige investorer Creandum, Greylock, Index, Northzone og SEB Private Equity

København, den 9. maj 2014 – iZettle, Europas førende leverandør af mobile betalingsservices og -apps, har netop lukket en investeringsaftale på 298 millioner kroner ($55,5 millioner) i serie C. Den London-baserede investor Zouk Capital anførte investeringsrunden med deltagelse fra Dawn Capital og Intel Capital, samt serie A og B investorerne Creandum, Greylock Partners, Index Ventures, Northzone og SEB Private Equity.

De forrige runders investorer inkluderede American Express, MasterCard og Banco Santander. Nathan Medlock, som er hovedmand i Zouks Growth Capital Team, bliver medlem af iZettles bestyrelse.

iZettle vil anvende finansieringen til at fortsætte deres vækst i eksisterende markeder og til at identificere nye potentielle markeder, hvor man kan ekspandere.

“Det er en naturlig ting for alle at bruge kortbetaling, og derfor er det også ekstraordinært, at millioner af små virksomheder og handlende er udelukket fra at tage imod kort på grund af deres størrelse,” udtaler Medlock. ”iZettle gør det muligt for hele det marked at tage kortbetaling og hjælper små virksomheder med at spare tid, papir og energi, samtidig med at de får et mere professionelt setup.”

iZettle startede i 2011 med at tilbyde nem kortbetaling til små virksomheder ved hjælp af en mini kortlæser, som omdanner smartphones og tablets til kasseapparater. I dag bruger små virksomheder iZettle til at øge deres forretning: fra kasseterminalsløsninger, over apps med salgsstatistikker, til at spotte salgsmuligheder og klarlægge trofaste kunder.

”Vi glæder os meget til at følge iZettles vækstplaner, som bygger på deres tidlige europæiske succes. Vi mener, at denne investeringsrunde kan give iZettle den styrke, som er nødvendig til at udføre næste ekspansionsfase,” tilføjer Medlock. ”Kernen af Zouks investeringstese er det, vi kalder ’resource intelligence’: vi erkender, at vi bør få mere ud af mindre, og at ressourcer, processer og systemer er mere forbundne end nogensinde før. iZettle er et skoleeksempel på det koncept i praksis.”

Jacob de Geer, medstifter af iZettle og CEO, siger: “Små virksomheder er den globale økonomis hjerteblod. Vores mission har hele tiden været at demokratisere og forenkle betalinger i hele verden og på den måde at hjælpe små virksomheder med at øge deres forretning.”

Det tager kun få minutter at sætte iZettle op, og løsningen virker med alle store betalingskort. Med iZettle er der intet abonnement, opstartsgebyr eller minimum for salg. I stedet betaler brugere en mindre procentdel af hver transaktion, hvorefter iZettle indsætter pengene elektronisk til sælgers bankkonto.

Sveriges finanstilsyn regulerer iZettle, hvis services er godkendt af EMV (Europay, MasterCard og Visa) og følger standarden Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).

iZettles app, kortlæsere og forretningssoftware findes i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Spanien, Storbritannien, Mexico og Brasilien.

I en nylig Tech5-konkurrence foretaget af det teknologi-fokuserede medieselskab The Next Web blev iZettle rangeret blandt top tre over de hurtigst voksende firmaer i Europa.

About Zouk Capital
Zouk Capital is a private equity and infrastructure fund manager investing in the clean economy.  Zouk’s distinctive dual-track strategy of Growth Capital and Infrastructure capitalizes on the investment opportunities created by the global shift to greater resource efficiency. The Growth Capital funds invest in companies that enable a more intelligent use of resources across sectors such as IT and communications management, industrial goods and services, energy and transport and logistics. The Infrastructurefunds target capital gain returns by financing and constructing new assets from the late-stage of development in sectors such as distributed energy, energy efficiency, waste to energy and geothermal. Zouk has invested in the clean economy since 2000 and is one of the largest fund managers of its strategy in Europe. Zouk has €575m under management and offices in London and Singapore.

About Dawn Capital
The Dawn Capital team are institutional investors and experienced business builders that have previously collectively invested in over 100 companies and been involved in several high profile rapid growth technology businesses, such asWonga.com, Mimecast and previouslyAdvertising.com,Forbes.com and Self Trade. Dawn Capital backs outstanding companies seeking expansion capital in the TMT and FinTech sectors. www.dawncapital.com

About Intel Capital
Intel Capital, Intel’s global investment and M&A organization, makes equity investments in innovative technology start-ups and companies worldwide. Intel Capital invests in a broad range of companies offering hardware, software, and services targeting enterprise, mobility, consumer Internet, digital media and semiconductor manufacturing. Since 1991, Intel Capital has invested more than US$11 billion in over 1,351 companies in 55 countries. In that timeframe, 207 portfolio companies have gone public on various exchanges around the world and 349 were acquired or participated in a merger. In 2013, Intel Capital invested US$333 million in 146 investments with approximately 49 percent of funds invested outside North America. For more information on Intel Capital and its differentiated advantages, visit www.intelcapital.com or follow @Intelcapital.